Τετάρτη 11 Οκτωβρίου 2017

Η σημασία της SWOT Ανάλυσης για μία επιχείρηση, Δρ Αλέξανδρος Παπάνης

Η SWOT ανάλυση είναι μια δομημένη μελέτη του εσωτερικού και του εξωτερικού περιβάλλοντος, προκειμένου να αναδειχθούν τα Δυνατά και τα Αδύνατα σημεία, οι Ευκαιρίες και οι Απειλές για μία επιχείρηση, οργανισμό ή βιομηχανία. Ο επιτυχημένος συνδυασμός αυτών των στοιχείων παρέχει σημαντικές πληροφορίες στη διαμόρφωση των στρατηγικών της επιχείρησης (πχ. όταν προκύψουν στενές αλληλοεπιδράσεις ανάμεσα στα Δυνατά σημεία και στις Ευκαιρίες, τότε η εταιρία θα μπορούσε να εφαρμόσει μια πιο επιθετική πολιτική), ενώ παράλληλα δίνεται η δυνατότητα έγκαιρης πρόβλεψης των τυχόν δυσκολιών για το μέλλον. 
Πιο συγκεκριμένα, μια λεπτομερής και προσεχτική έρευνα των δεδομένων αναδεικνύει τα εξής χρήσιμα στοιχεία για μια επιχείρηση:
Δυνάμεις (Δυνατά Σημεία) Π.χ
1. Ισχυρό Brand Name
2. Ισχυρές συνεργασίες
3. Εκτεταμένο Δίκτυο Διανομής
4. Άκρως ικανοποιητική ποιότητα προϊόντων
5. Άριστες εγκαταστάσεις
6. Παραγωγική Δυναμικότητα της Επιχείρησης
Αδυναμίες (Αδύνατα Σημεία)
1. Πιθανή αδυναμία Συντονισμού των Θυγατρικών της Επιχείρησης
2. Ανάγκη για Διαρκείς Προσαρμογές των στρατηγικών της εταιρείας
3. Συνεχής πτώση της Οικονομικής Δραστηριότητας στην Ελλάδα
4. Υψηλός Δανεισμός της επιχείρησης
Ευκαιρίες 
1. Είσοδος του Ομίλου σε νέες και αναδυόμενες αγορές 
2. Ανάπτυξη και άλλων καινοτόμων προϊόντων για την κάλυψη νέων αναγκών
3. Χρήση του Διαδικτύου για την προώθηση των προϊόντων
4. Επανασχεδίαση του Ηλεκτρονικού Καταστήματος της επιχείρησης με τη χρήση μιας πρωτοποριακής Τεχνολογικής Πλατφόρμας
Απειλές 
1. Κατακλυσμός της αγοράς από ανταγωνιστικά προϊόντα (Φθηνή τιμή- Αμφίβολη ποιότητα) 
2. Ανάγκη για μεγάλα κεφάλαια που προστίθενται στα ήδη υψηλά δάνεια της επιχείρησης
3. Εταιρείες του εξωτερικού με χαμηλό εργατικό κόστος
4. Κερδοσκοπικές μεταβολές της τιμής του προιόντος της επιχείρησης
5. Στροφή του καταναλωτικού κοινού σε άλλα ανταγωνιστικά προιόντα
Ωστόσο θα πρέπει να επισημανθεί ότι και ίδια η ανάλυση SWOT είναι απλά μια μέθοδος κατηγοριοποίησης και έχει τις αδυναμίες της. Για παράδειγμα, μπορεί να έχει την τάση να πείσει τους χρήστες της να συντάσσουν λίστες, παρά να σκεφτούν πραγματικά τους σημαντικούς εκείνους παράγοντες που είναι αναγκαίοι για την επίτευξη των στόχων. Παρουσιάζει επίσης τις προκύπτουσες λίστες άκριτα και χωρίς σαφή ιεράρχηση, έτσι ώστε, για παράδειγμα, αδύναμες ευκαιρίες μπορεί να φαίνεται ότι εξισορροπούν ισχυρές απειλές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μετασχηματίζουσα Μάθηση

Μετασχηματίζουσα Μάθηση Αλέξανδρος Παπάνης Διδάσκων Αγγλικής Γλώσσας (ΕΕΔΙΠ Ι) Πολυτεχνική Σχολή Ξάνθης Κατανοώ σημαίνει αντιλαμβάνομα...