Ο κοινοτικός προϋπολογισμός μπορεί να αποτελέσει το πλαίσιο για την εύρυθμη λειτουργία των εθνικών δημοσιονομικών προγραμμάτων σε μια νομισματική ένωση, ειδικά όταν αυτή μαστίζεται από σοβαρότατα οικονομικά προβλήματα και δημοσιονομική αποσταθεροποίηση.
Προκειμένου να διασφαλισθεί η πολιτική συνοχή και η ισόρροπη και αειφόρος ανάπτυξη μεταξύ των μελών είναι αναγκαίο οι πόροι του κοινοτικού προϋπολογισμού να κατευθύνονται σε επιλεγμένους στόχους προτεραιότητας (π.χ. προς τις χώρες του Νότου που μαστίζονται περισσότερο από την οικονομική κρίση).
Επιπλέον, ο προγραμματισμός και η υλοποίηση των προγραμμάτων των διαρθρωτικών παρεμβάσεων του προϋπολογισμού πρέπει να τυγχάνουν της αδιαμφισβήτητης υποστήριξης όλων των κοινοτικών οργάνων στο πλαίσιο της αρχής της εταιρικής σχέσης.
Χάρις στον πολυετή χαρακτήρα του κοινοτικού προϋπολογισμού πρέπει να δίνεται η δυνατότητα να εντάσσονται στη χρηματοδότησή του μακροχρόνιες επενδύσεις για συγκεκριμένες «προβληματικές» περιοχές, ενώ οι χρηματοδοτήσεις αυτές θα λαμβάνουν προσθετικό χαρακτήρα στις ήδη υφιστάμενες εθνικές χρηματοδοτήσεις.
Σε καιρούς καλπάζουσας αύξησης της ανεργίας στους μακροοικονομικούς στόχους του κοινοτικού προϋπολογισμού θα μπορούσε να προστεθεί η ενίσχυση της πολιτικής της απασχόλησης με την αντίστοιχη οικονομική ενίσχυση καινοτόμων προγραμμάτων εκπαίδευσης των εργαζομένων σε νέα συστήματα παραγωγής.
Προκειμένου να προωθηθεί κατ’ ουσία ο επιδιωκόμενος δημοσιονομικός φεντεραλισμός μέσω της άριστης κατανομής πόρων, της αποδοτικότερης λειτουργίας των μηχανισμών της αγοράς με τις απαραίτητες διορθώσεις εκεί που η αγορά αποτυγχάνει και της επιθυμητής κατανομής του εισοδήματος (μέσω της εξασφάλισης της πλήρους απασχόλησης) αποτελεί ανάγκη ζωτικής σημασίας η αύξηση του ύψους του κοινοτικού προϋπολογισμού από το μόλις 1% του Εθνικού Πλούτου της Ένωσης στο 5%.
Τα 244 ευρώ που αντιστοιχούν για κάθε πολίτη της ΕΕ σίγουρα φαντάζουν ως φενάκη στη δίνη μιας οικονομικής κρίσης που απαιτεί περισσότερες κοινοτικές δαπάνες για την επιτυχή αντιμετώπισή της.
Προκειμένου να διασφαλισθεί η πολιτική συνοχή και η ισόρροπη και αειφόρος ανάπτυξη μεταξύ των μελών είναι αναγκαίο οι πόροι του κοινοτικού προϋπολογισμού να κατευθύνονται σε επιλεγμένους στόχους προτεραιότητας (π.χ. προς τις χώρες του Νότου που μαστίζονται περισσότερο από την οικονομική κρίση).
Επιπλέον, ο προγραμματισμός και η υλοποίηση των προγραμμάτων των διαρθρωτικών παρεμβάσεων του προϋπολογισμού πρέπει να τυγχάνουν της αδιαμφισβήτητης υποστήριξης όλων των κοινοτικών οργάνων στο πλαίσιο της αρχής της εταιρικής σχέσης.
Χάρις στον πολυετή χαρακτήρα του κοινοτικού προϋπολογισμού πρέπει να δίνεται η δυνατότητα να εντάσσονται στη χρηματοδότησή του μακροχρόνιες επενδύσεις για συγκεκριμένες «προβληματικές» περιοχές, ενώ οι χρηματοδοτήσεις αυτές θα λαμβάνουν προσθετικό χαρακτήρα στις ήδη υφιστάμενες εθνικές χρηματοδοτήσεις.
Σε καιρούς καλπάζουσας αύξησης της ανεργίας στους μακροοικονομικούς στόχους του κοινοτικού προϋπολογισμού θα μπορούσε να προστεθεί η ενίσχυση της πολιτικής της απασχόλησης με την αντίστοιχη οικονομική ενίσχυση καινοτόμων προγραμμάτων εκπαίδευσης των εργαζομένων σε νέα συστήματα παραγωγής.
Προκειμένου να προωθηθεί κατ’ ουσία ο επιδιωκόμενος δημοσιονομικός φεντεραλισμός μέσω της άριστης κατανομής πόρων, της αποδοτικότερης λειτουργίας των μηχανισμών της αγοράς με τις απαραίτητες διορθώσεις εκεί που η αγορά αποτυγχάνει και της επιθυμητής κατανομής του εισοδήματος (μέσω της εξασφάλισης της πλήρους απασχόλησης) αποτελεί ανάγκη ζωτικής σημασίας η αύξηση του ύψους του κοινοτικού προϋπολογισμού από το μόλις 1% του Εθνικού Πλούτου της Ένωσης στο 5%.
Τα 244 ευρώ που αντιστοιχούν για κάθε πολίτη της ΕΕ σίγουρα φαντάζουν ως φενάκη στη δίνη μιας οικονομικής κρίσης που απαιτεί περισσότερες κοινοτικές δαπάνες για την επιτυχή αντιμετώπισή της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου