Τετάρτη 11 Οκτωβρίου 2017

Το Μείγμα Προιόντος μιας Εταιρείας, το Εύρος και η Συνοχή του Μείγματος καθώς και το Βάθος των Προιόντων της. Δρ. Αλέξανδρος Παπάνης Πολυτεχνική Σχολή Ξάνθης

Η αλυσίδα αρωματοπωλείων «Άρωμα ονείρου» με έδρα τη Θεσσαλονίκη και με 14 καταστήματα σε ολόκληρη την Ελλάδα σκοπό έχει να προσφέρει στο καταναλωτικό κοινό ποιοτικά γυναικεία και ανδρικά αρώματα που είναι πραγματικά αξιόλογα.
Μελετώντας κάποιος με προσοχή την ποικιλία των προϊόντων της συγκεκριμένης εταιρείας παρατηρεί ότι αυτά διακρίνονται σε τρεις (3) γραμμές προϊόντων (δηλαδή σε τρεις ομάδες ομοειδών προϊόντων με ίδια φυσικά χαρακτηριστικά): 1) τα αρώματα, 2) τα καλλυντικά και 3) τα σαπούνια. Επομένως το εύρος μείγματος προϊόντος (δηλαδή ο συνολικός αριθμός των γραμμών προϊόντος της επιχείρησης) είναι επίσης τρία (3). 
Η σχέση ανάμεσα στις διάφορες γραμμές προϊόντων μιας εταιρείας χαρακτηρίζεται από τη συνοχή, δηλαδή από το βαθμό στον οποίον τα προϊόντα των γραμμών μοιάζουν μεταξύ τους από άποψη απαιτήσεων παραγωγής, τελικής χρήσης και καναλιών διανομής (Μάλλιαρης και Τσόγκας, 2008). 
Εν προκειμένω, η συνοχή των γραμμών είναι μεγάλη, διότι και τα τρία είδη είναι καλλυντικά, χαμηλού κόστους και επίσης διακινούνται μέσω των δεκατεσσάρων καταστημάτων της εταιρείας.
Το βάθος μίγματος είναι το πλήθος των «εκδόσεων» που προσφέρει κάθε προϊόν σειράς (Τσούργιαννης, 2015). Το βάθος των προϊόντων της εταιρείας «Άρωμα Ονείρου» - με βάση τα χαρακτηριστικά τους - έχει την ακόλουθη διάρθρωση:
Καλλυντικά: Περιποίηση Προσώπου... Περιποίηση Σώματος....Περιποίηση Μαλλιών.
Βασική στρατηγική της εταιρείας είναι η αναζήτηση τρόπων που θα κάνουν την πολυτέλεια των γνωστών και ακριβών αρωμάτων και καλλυντικών προσιτή σε όλους. Συνεπώς η στρατηγική που ακολουθείται είναι η δημιουργία πλεονεκτήματος κόστους που επιτρέπει πωλήσεις σε χαμηλότερες τιμές και μεγαλύτερα μερίδια αγοράς και ακολούθως μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους.
Αξίζει να διευκρινιστεί εδώ ότι σκοπός της στρατηγικής αυτής είναι η μείωση του κόστους σε σχέση με τους ανταγωνιστές και όχι η μείωση που μπορεί να οδηγήσει σε ανεπιθύμητα προϊόντα ή υπηρεσίες. 
Επίσης θα μπορούσε να υποστηριχθεί ότι η εταιρεία ενστερνίζεται κατά κάποιο τρόπο το εστιασμένο μάρκετινγκ με την έννοια ότι στοχεύει κυρίως στο αγοραστικό κοινό της μικρομεσαίας τάξης, αφού οι γυναίκες και οι άνδρες της κατηγορίας αυτής μπορούν πλέον να αγοράζουν πιστές αντιγραφές επώνυμων και ακριβών καλλυντικών σε πολύ χαμηλές τιμές. Από την άλλη, η εταιρεία δεν έχει ακόμα διευρύνει τις δραστηριότητες της προς τα παιδικό καταναλωτικό κοινό και δεν προσφέρει προϊόντα και υπηρεσίες για αυτή την κατηγορία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μετασχηματίζουσα Μάθηση

Μετασχηματίζουσα Μάθηση Αλέξανδρος Παπάνης Διδάσκων Αγγλικής Γλώσσας (ΕΕΔΙΠ Ι) Πολυτεχνική Σχολή Ξάνθης Κατανοώ σημαίνει αντιλαμβάνομα...