Τα βιομηχανικά προϊόντα διακρίνονται σε τρεις μορφές προμηθειών:
1) σε αγορές/προμήθειες ρουτίνας που πραγματοποιούνται με απευθείας επαναγορά. Με τη διαδικασία αυτή η επιχείρηση/οργανισμός αγοράζει προϊόντα ή υπηρεσίες από προμηθευτές με τους οποίους έχει συνεργασθεί και στο παρελθόν. Τα προϊόντα αυτά θα μπορούσαν να αφορούν, λόγου χάρη, αναλώσιμα υλικά ηλεκτρονικών υπολογιστών ή υπηρεσίες μεταφοράς προϊόντων. Αυτός ο τύπος αγοράς χαρακτηρίζεται από εμπιστοσύνη, κατανόηση και επιτυχημένη συνεργασία μεταξύ των μερών με αποτέλεσμα η επαγγελματική σχέση που έχει δημιουργεί να αποτελεί εγγύηση αρμονικής συνύπαρξης και συνεργασίας και στο μέλλον.
1) σε αγορές/προμήθειες ρουτίνας που πραγματοποιούνται με απευθείας επαναγορά. Με τη διαδικασία αυτή η επιχείρηση/οργανισμός αγοράζει προϊόντα ή υπηρεσίες από προμηθευτές με τους οποίους έχει συνεργασθεί και στο παρελθόν. Τα προϊόντα αυτά θα μπορούσαν να αφορούν, λόγου χάρη, αναλώσιμα υλικά ηλεκτρονικών υπολογιστών ή υπηρεσίες μεταφοράς προϊόντων. Αυτός ο τύπος αγοράς χαρακτηρίζεται από εμπιστοσύνη, κατανόηση και επιτυχημένη συνεργασία μεταξύ των μερών με αποτέλεσμα η επαγγελματική σχέση που έχει δημιουργεί να αποτελεί εγγύηση αρμονικής συνύπαρξης και συνεργασίας και στο μέλλον.
2) σε τροποποιημένη επαναγορά/προμήθεια. Με τη διαδικασία αυτή αγοράζονται προϊόντα που έχουν προμηθευτεί και στο παρελθόν. Ωστόσο, για διαφόρους λόγους, μπορεί να απαιτείται τροποποίηση της παραγγελίας.
Η τροποποίηση αυτή ενδέχεται να αναφέρεται:
- στις προδιαγραφές των προϊόντων
- στο συνήθη τρόπο παράδοσης των εμπορευμάτων
- στην επαναξιολόγηση των προμηθευτών
- σε άλλες αιτίες (π.χ. μείωση του κόστους, ύπαρξη νέας/ανταγωνιστικότερης προσφοράς, προοπτικές για καλύτερη εξυπηρέτηση κτλ)
Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι αυτή η μορφή προμήθειας συνήθως δημιουργεί ένταση και αρνητικές συνέπειες στη συνεργασία και στην αφοσίωση του αγοραστή στον προμηθευτή.
Η τροποποίηση αυτή ενδέχεται να αναφέρεται:
- στις προδιαγραφές των προϊόντων
- στο συνήθη τρόπο παράδοσης των εμπορευμάτων
- στην επαναξιολόγηση των προμηθευτών
- σε άλλες αιτίες (π.χ. μείωση του κόστους, ύπαρξη νέας/ανταγωνιστικότερης προσφοράς, προοπτικές για καλύτερη εξυπηρέτηση κτλ)
Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι αυτή η μορφή προμήθειας συνήθως δημιουργεί ένταση και αρνητικές συνέπειες στη συνεργασία και στην αφοσίωση του αγοραστή στον προμηθευτή.
3) σε νέα αγορά/προμήθεια. Οι προμήθειες αυτές αφορούν στην αγορά προϊόντων που χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά.
Κατά συνέπεια απαιτούνται:
- προσεχτικές διαδικασίες για τον εντοπισμό και την αξιολόγηση των προμηθευτών
- σαφής καθορισμός των προδιαγραφών
- διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές.
Λόγω της λιγοστής εμπειρίας, της υψηλής αβεβαιότητας και της χαμηλής αφοσίωσης η μορφή αυτή προμήθειας εμπεριέχει το μεγαλύτερο ρίσκο συγκριτικά με τις δύο προηγούμενες.
Κατά συνέπεια απαιτούνται:
- προσεχτικές διαδικασίες για τον εντοπισμό και την αξιολόγηση των προμηθευτών
- σαφής καθορισμός των προδιαγραφών
- διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές.
Λόγω της λιγοστής εμπειρίας, της υψηλής αβεβαιότητας και της χαμηλής αφοσίωσης η μορφή αυτή προμήθειας εμπεριέχει το μεγαλύτερο ρίσκο συγκριτικά με τις δύο προηγούμενες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου